naar top
Menu
Logo Print

50 jaar Van Hoecke

Blik op de toekomst
magazine

In tijden dat productie-eenheden naar het verre oosten verschoven worden om budgettaire redenen, bewijst een familiebedrijf met Wase roots dat België wel degelijk nog een maaktoekomst heeft. Dankzij doorgedreven innovaties bestaat Van Hoecke vandaag exact 50 jaar en is het bedrijf marktleider in de Benelux. Bij Van Hoecke staat de klant en diens noden dan ook centraal. Al van dag één: “Mijn vader, oprichter Luc Van Hoecke, verkocht eerst lijmproducten en kwam zo in contact met meubelbouwers. Hij leerde hun noden kennen en ging op zoek naar gepaste oplossingen. De kennis die hij vergaarde over nieuwe producten en technologieën deelde hij met zijn klanten in België en Nederland om ze zo optimaal te ondersteunen”, vertelt CEO Peter Van Hoecke. “Die doelstelling, om de klanten te informeren en te begeleiden, blijft tot op de dag van vandaag centraal staan in onze firma.” Van Hoecke kijkt optimistisch naar de toekomst en houdt rekening met nieuwe uitdagingen. Zo ook met de toenemende urbanisatie: in 2050 zal 75% van de wereldbevolking in de stad wonen, waardoor de beschikbare woonoppervlakte (nog) kleiner zal worden. “Dat heeft natuurlijk zijn invloed op de meubels. Het zal immers steeds belangrijker worden om de beschikbare ruimte zo optimaal mogelijk te benutten en creatieve oplossingen te bedenken", vertelt Peter. Peter is ambitieus en ziet de toekomst voor elk merk anders: "Met Blum willen we uiteraard de marktpositie in de Benelux behouden. Met ORGALUX willen we over de grenzen kijken en er een internationaal merk van maken. Voor TA'OR willen we zowel de ideegeneratie als de productonwikkeling verder uitbouwen. En dit allemaal met respect voor het verleden, met een sterke visie op de toekomst én uiteraard rekening houdend met de opdrachten van vandaag."

VAN HOECKE

VAN HOECKE

+3237601900
+3237601919