LOCTITE en TEROSON lanceren nieuw promotieplatform
Henkel lanceert een nieuw digitaal platform voor professionals op het gebied van reparatie en onderhoud van voertuigen, zoals distributeurs, monteurs, schadeherstellers en autofabrikanten die werken met de bekende LOCTITE- en TEROSON-producten. Het doel is om klanten een nieuwe, fijnere en meer praktische manier te bieden om met de merken te communiceren en op de hoogte te blijven van productontwikkelingen. Bovendien is het dankzij het toekennen van punten en beloningen de perfecte manier om klantenloyaliteit op te bouwen.

B2C-gebruik volgen
De distributiepartners en eindgebruikers van Henkel kunnen zich in slechts enkele minuten registreren op het platform, net zoals ze dat in het dagelijks leven zouden doen bij een vergelijkbaar loyaliteitsprogramma. Vervolgens hebben ze toegang tot alle content, kunnen ze communiceren met de merken, etc. Deze digitalisering van de relatie, geïnspireerd op b2c-codes, sluit volledig aan bij de verwachtingen en gewoonten van de distributeurs en eindklanten van het bedrijf (monteurs, schadeherstellers …). Het systeem werd dan ook al alom geprezen, nog voor de officiële lancering.
Gamificatie van informatiedistributie
Het nieuwe aftersalesprogramma voor de auto-industrie, ontwikkeld door de teams van Henkel Adhesive Technologies, gaat nog een stap verder. Het is ontworpen om veel meer te zijn dan een eenvoudige oplossing voor informatieverspreiding, waarbij interactiviteit wordt mogelijk gemaakt met een puntensysteem gekenmerkt door uitdagingen, quizzen, wedstrijden … Deze punten kunnen vervolgens worden ingewisseld voor producten of ervaringen. Uiteindelijk moet het platform ook innovatie en de co-constructie van nieuwe oplossingen met b2b-partners en eindklanten stimuleren.
