Service betekent totale ontzorging, ook bij schade
Een stukje metaal dat bij het schaven mee in de stofafzuiging belandde, veroorzaakte een brand in de filterinstallatie van Tech-Wood in Wichelen. Gelukkig kon de brandweer de schade beperken tot de filter, maar dat nam niet weg dat de productie even stillag.
Gelukkig kunnen de klanten van Limoco in zo’n noodsituatie rekenen op ‘ontzorging’. Niet alleen voor een nieuwe filterinstallatie, maar ook om de productiestilstand te beperken, vanaf het eerste moment na de schade.
Kristof Valcke (Tech-Wood) vertelt hoe Limoco bijsprong. “Na de brand was het onze grootste bekommernis om de productie zo snel mogelijk weer op te starten. Limoco heeft ons daarbij uitstekend geholpen door binnen de week een reservefilter te voorzien. Vervolgens kwamen ze ter plaatse toen de expert van de brandverzekering de schade kwam opmeten. De expertise van Jan Stinkens bleek van onschatbare én doorslaggevende waarde. Op zo'n moment stel je vast dat er tijdens de samenwerking met Limoco, die zo'n 10 jaar geleden startte, een vertrouwensband gegroeid is die op lange termijn heel veel vruchten afwerpt. Een bedrijfsbrand is erg, maar de gevolgen hadden voor ons bedrijf véél erger kunnen zijn. We hebben na het incident gedurende 3 maanden verder kunnen werken met de reserve-installatie van Limoco.”
Kristof onderstreept het belang van een goede samenwerking: “Ik ben 30 jaar en neem stilaan de fakkel van mijn vader over. Het stelt me enorm gerust dat we kunnen samenwerken met een partner als Limoco, die zoveel expertise in huis heeft. Hoe ze ons in de periode na het incident hebben bijgestaan, is onbetaalbaar.”

